"Vozidlo s rozsvícenými světly je lépe vidět. Řídí se tím stále více řidičů. Teď na jaře se však budeme setkávat i s auty nesvítícími, což může navodit nebezpečné situace," tvrdí mluvčí Autoklubu Václav Špička.

Vládní návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, který ve Sněmovně prošel do druhého čtení, s povinností celoročního svícení nepočítá. Autoklub tedy doufá, že to navrhne některý z poslanců.

Ministr dopravy Milan Šimonovský Právu řekl, že o povinném celoročním svícení se dá uvažovat nejdříve od roku 2006, kdy se mají výrazně změnit pravidla silničního provozu.

"Nejprve je ovšem třeba statisticky doložit, nakolik se nezapnuté reflektory podílejí na dopravní nehodovosti. Zanedbatelný není ani fakt, že už dnešní půlroční povinné svícení zvyšuje spotřebu pohonných hmot v ČR ročně o milióny litrů," uvedl ministr.

Noční vlaky se zpožděním

Změna času se dotkla i železniční dopravy. Podle Pavla Tesaře z tiskového oddělení Českých drah museli cestující počítat s tím, že noční vlaky v neděli naberou až šedesátiminutové zpoždění.

"V neděli ve dvě hodiny ráno se ručičky hodinek posunuly o jednu hodinu dopředu. Všechny vlakové spoje s pravidelným odjezdem z první stanice po druhé hodině ranní tak vyjely již podle nového času, tedy o hodinu později. Ranní přípoje na zmíněné vlaky byly zachovány podle místních podmínek," informoval Tesař.