V současnosti tramvaje křižují Václavské náměstí v úseku mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Podle předkládaného materiálu, který už před časem schválila rada, by tramvaje z Vodičkovy a Jindřišské mohly jezdit také směrem k budově Národního muzea a na Vinohradskou třídu. Po cestě by musely překonat frekventovanou magistrálu. Na úseku, který je zhruba 650 metrů dlouhý, by byly tři páry zastávek. Zpracování změny územního plánu mělo trvat zhruba dva roky.

Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí.zastupitel Karel Březina

Podle primátorova náměstka Tomáše Hudečka (TOP 09) by trať odlehčila přetíženému dopravnímu uzlu na I. P. Pavlova. Obnovení trati mělo jít ruku v ruce se zklidněním magistrály. Návrh nepočítal s původně uvažovaným zahloubením magistrály do tunelu. Tramvaj by frekventovanou komunikaci překonávala prostřednictvím úrovňové křižovatky.

"Z dopravního hlediska tramvaj na Václavském náměstí má smysl," uvedl náměstek pro dopravu Josef Nosek (ODS). Proti návrhu se ale postavila opozice. "Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí," řekl zastupitel za ČSSD Karel Březina. S návratem tramvají na náměstí nesouhlasí ani Praha 1.

V roce 1978 lidé na Václavské náměstí jezdili metrem i tramvají.

V roce 1978 lidé na Václavské náměstí jezdili metrem i tramvají.

FOTO: archiv DPP

Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října. Taková obnova ale v plánu není, v místech je nyní pěší zóna.

O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím počítal také projekt přestavby Václavského náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects.

Video

Tramvaje na Václavském náměstí zachycují filmy a dokumenty