Na tu v diskusním pořadu Otázky Václava Moravce upozornil sám její autor. Třetím je reklama na minerální vodu Magnesia v přímém přenosu Českého lva 2003.

Nejzřejmější je poslední případ, kdy si jeden z předávajících, automobilový závodník Roman Kresta, přivedl na pódium dívku. Ta pak v pořadu Anděl 2003 řekla, že si ji každý může koupit - na obálce časopisu Esquire.

Na lvech vadilo i lobování tvůrců

V případě České lva vadila scénka, ve které na sebe Martin Zbrožek a Ondřej Havelka lili vodu a komentovali to slovy že jde o osvěžení, jaké přináší Magnesia. "Považujeme za chybu, že se v pořadu Český lev objevila nevhodná forma reklamy a vůči koproducentovi večera, společnosti VAC vyvodíme důsledky," sdělil na dotaz Práva mluvčí ČT Martin Krafl.

Česká televize však reagovala i na výtky, že se při předávání lobovalo ohledně financování tuzemské kinematografie. "Přímý přenos navíc obsahoval nevhodné formulace o financování kinematografie a financování České televize. Tyto informace nesouvisely se slavnostním večerem a vůbec nebyly v předem schváleném scénáři. To je ale riziko každého přímého přenosu. Máme se společností VAC smlouvu a na jejím základě vyvodíme zodpovědnost a důsledky," dodal Krafl.

ČT psala prezidentské kanceláři

Svou knihu v pořadu Otázky Václava Moravce prezentoval její autor, prezident Václav Klaus. Krafl řekl, že Česká televize také prezidentskou kancelář písemně upozornila na nevhodnou propagaci publikace, přestože s kanceláří ČT žádnou smlouvu nemá. Česká televize také na totéž upozornila i moderátora pořadu Václava Moravce, který není kmenovým zaměstnancem ČT.