"Naši pracovníci od rána vyřešili na 250 telefonických hovorů, nejvíce mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou," uvedla vedoucí informačního centra pražské MHD Věra Nováková.

Přehled změn v pražské MHD

Množství dotazů bude podle ní po poledni spíše vyšší než nižší. Celkově by se tak na infocentrum mohlo obrátit asi 600 lidí, což je téměř o polovinu více dotazů, než kolik řeší v kterýkoliv jiný den.

Metrobusová linka 125

FOTO: Jaroslav Soukup, Novinky

Nejčastějším dotazem, který lidé zaměstnancům informačního centra kladou, je důvod, proč se vůbec změny v dopravě dějí. Někteří jsou změnami zaskočeni a potřebují poradit nový spoj, dodala Nováková.

Informace chtějí hlavně starší lidé

Častěji se podle ní ptají starší lidé. Nalezení náhradního spojení rovněž ve větší míře potřebují lidé z Prahy 4, Horních Měcholup a Petrovic. To prý může být dáno spojením většího množství změn v těchto oblastech a skutečností, že v těchto částech města žije větší množství seniorů, pro které je telefon nejběžnějším prostředkem pro získávání informací, uvedla vedoucí dopravního infocentra.

Žena se na zastávce seznamuje s novými jízdními řády

FOTO: Jaroslav Soukup, Novinky

Větší komplikace související se změnou jízdního řádu se očekávají v pondělí, kdy se řada lidí vrací z dovolené a kdy jdou děti poprvé do škol.

Metrobusy i minibusy

Nový jízdní řád počítá se zavedením 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které budou mít ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům budou cestující svážet běžné a minibusové linky. Jezdit bude nově také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplní čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky pojedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, budou autobusové linky omezeny a lidé budou muset více přestupovat. Dotkne se to například Evropské třídy či Plzeňské ulice. Zrušeny budou také tramvaje číslo 15, 19 a 21.