Hlavní obsah

Změny v pražské MHD odstartovaly bez komplikací, ostrá zkouška přijde v pondělí

– Praha

Změny v pražské hromadné dopravě v sobotu žádné výraznější komplikace nepřinesly. Skutečnou zkoušku nového jízdního řádu, který přinesl rušení řady linek i změny jejich tras, však dopravní podnik očekává až se začátkem nového pracovního týdne.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Lidé se na zastávce seznamují s novými jízdními řády

Článek

"Naši pracovníci od rána vyřešili na 250 telefonických hovorů, nejvíce mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou," uvedla vedoucí informačního centra pražské MHD Věra Nováková.

Množství dotazů bude podle ní po poledni spíše vyšší než nižší. Celkově by se tak na infocentrum mohlo obrátit asi 600 lidí, což je téměř o polovinu více dotazů, než kolik řeší v kterýkoliv jiný den.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Nejčastějším dotazem, který lidé zaměstnancům informačního centra kladou, je důvod, proč se vůbec změny v dopravě dějí. Někteří jsou změnami zaskočeni a potřebují poradit nový spoj, dodala Nováková.

Informace chtějí hlavně starší lidé

Častěji se podle ní ptají starší lidé. Nalezení náhradního spojení rovněž ve větší míře potřebují lidé z Prahy 4, Horních Měcholup a Petrovic. To prý může být dáno spojením většího množství změn v těchto oblastech a skutečností, že v těchto částech města žije větší množství seniorů, pro které je telefon nejběžnějším prostředkem pro získávání informací, uvedla vedoucí dopravního infocentra.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Žena se na zastávce seznamuje s novými jízdními řády

Větší komplikace související se změnou jízdního řádu se očekávají v pondělí, kdy se řada lidí vrací z dovolené a kdy jdou děti poprvé do škol.

Metrobusy i minibusy

Nový jízdní řád počítá se zavedením 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které budou mít ve špičce interval maximálně šest až osm minut. K metrobusům budou cestující svážet běžné a minibusové linky. Jezdit bude nově také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplní čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky pojedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.

Tam, kde autobusy jezdí zároveň s tramvajemi a metrem, budou autobusové linky omezeny a lidé budou muset více přestupovat. Dotkne se to například Evropské třídy či Plzeňské ulice. Zrušeny budou také tramvaje číslo 15, 19 a 21.

Reklama

Výběr článků

Načítám