"Titul evropského města zviditelní Plzeň v celé Evropě. Přijetím nového loga se hrdě hlásíme k titulu i projektu, od něhož si slibujeme výraznou změnu života ve městě k lepšímu," komentovala rozhodnutí náměstkyně primátora Eva Herinková (ČSSD). Jeho převzetí má usnadnit městu komunikaci s veřejností i firmami.

Nové logo už je na plakátech pivního festivalu Pilsner Festu, který se v západočeské metropoli koná koncem srpna. "Je svébytné, má grafickou podobu, jež je dobře včlenitelná mezi jiná loga a hlavně mezi nimi nezapadá, a proto je jeho užitná hodnota pro nás vysoká. Na našich materiálech nemáme místo pro dvě loga, která spolu navíc nekomunikovala," pochválila si nový znak Jindřiška Eliášková z Plzeňského Prazdroje, který je partnerem projektu.

Změna loga, která se plánovala od podzimu, přišla město na 200 tisíc korun. Většinu dokumentů, dárků a dalších předmětů nechala radnice i firma Plzeň 2015 nepotištěnou.

Logo tvoří stylizovaný letopočet 2015 a nápis Plzeň. Designéři se při jeho tvorbě inspirovali reáliemi města. Pět teček symbolizuje čtyři řeky slévající se v jednu, barvy vycházejí z městského znaku. Logo je variabilní pro různé příležitosti. "Budou různé barevné modifikace i anglická verze," dodala náměstkyně.