Organizátoři ze sdružení Asistence vedli skupinu k metru na náměstí Jiřího z Poděbrad. Už po cestě od vysílače se ukázalo, že i zdánlivě snadný nájezd na chodník může být kvůli malé nerovnosti pro vozíčkáře nepěkným oříškem. Natož pak schody do metra, nebo vysoký obrubník refýže.

„Složitá je i cesta z kopce, vozík na křivém chodníku stále zatáčí, je třeba jednou rukou vyrovnávat, nebo brzdit, a to bolí,“ popisoval čerstvou zkušenost na Vinohradské třídě Hradilek.

Dienstbier raději došel po svých

Dienstbier jel na vozíku jen kousek, dál šel raději po svých. „Chtěl jsem si to vyzkoušet, z posezu na vozíku člověk vnímá situaci úplně jinak. Pro netrénovaného člověka je pohyb po Praze na vozíku nesmírně náročný,“ řekl Právu Dienstbier. Každý, i prezidentský kandidát, podle něho může přispět svým dílem ke zlepšení situace, když na problém upozorní.

Oproti němu favorit lukostřelby paralympijských her David Drahonínský zvládal překážky s bravurou. Na vozík ho upoutal úraz.

Na metro skupina musela ze Žižkova až k Národnímu muzeu, jinde bezbariérové vstupy chybějí. I radní Prahy 2 Michal Uhl (SZ) označil Prahu za velmi špatnou z hlediska bezbariérovosti, na vozíku mu vadily rozbité chodníky.

Jeho městská část usiluje o výtah do stanice metra I. P. Pavlova. „Je to nejfrekventovanější dopravní uzel v celé Praze. Východ bezbariérového výtahu by měl být do Legerovy ulice,“ řekl Právu Uhl. Praha 2 by poskytla prostory v jednom z obecních domů, investice ve výši až dvou set miliónů korun by ovšem náležela městu a dopravnímu podniku. „Doufám, že by to do konce volebního období mohlo být,“ řekl Uhl.