Špatný stav Libeňského mostu, který byl postaven už v roce 1928, je evidentní na první pohled. Opadaná omítka, díry, provizorní těsnění. Jeho stav hodnotí TSK jako velmi špatný. Nejvíce ho poškodila povodeň v roce 2002, rozsáhlá rekonstrukce plánovaná na rok 2007 dosud ale neproběhla.

„Most má špatné klenby, má špatnou mostovku, je tam nevyhovující tramvajová trať, proto je tam omezená rychlost tramvají, je tam zakázán souběh tramvají na třech místech a je tam omezená nosnost vozidel nad 6 tun,“ řekl Novinkám mluvčí TSK Praha Tomáš Mrázek s tím, že most zatím neohrožuje bezpečnost.

Ve své dokumentaci uvádí TSK, že rekonstrukce mostu by vyšla přibližně na 900 miliónů korun. Ačkoliv už bylo vydáno sedm stavebních povolení, z důvodu nedostatku finančních prostředků na pražském magistrátu nebyly opravy dosud zahájeny. Podle TSK hrozí, že další odkládání oprav povede k ještě většímu omezení.

Hrozí omezení dopravy na Hlávkově mostě

Druhým nejhorším v Praze je podle TSK Hlávkův most. Ve velmi špatném stavu jsou podle zprávy zejména meziklenbové desky pod tramvajovou tratí a vozovka. I v tomto případě by kvůli průtahům s opravami mohla v budoucnu hrozit omezení provozu.

Do kategorie mostů ve velmi špatném stavu patří ve zprávě TSK i Most legií, Palackého most nebo lávka v Troji (ta prošla opravami v roce 2011, její životnost je ale dnes odhadována na 5 až 7 let). Klenby a spodní stavby Karlova mostu jsou ve stavu uspokojivém až špatném.