Průzkum OECD totiž ukázal, že se vědomosti repetentů příliš nezlepšují, naopak častěji šikanují ostatní a jsou ve stresu. Píše o tom Mladá fronta Dnes.

Prezidentka Asociace ředitelů základních škol Hana Stýblová uvedla, že pro některé děti je hrozba propadnutí jedinou motivací k tomu, aby se učily, a tvrdí, že učitelé sami rádi propadání dětí zabrání.

"Vědí jak na to, ale potřebují k tomu peníze na doučování a další postupy. Ale peníze nejsou a situace se zhoršuje, proto bude těžké uplatnit praxi i nové opatření ministerstva. Mám obavy, že skončí jen na papíře," dodala Stýblová.

Letos na základních školách propadlo téměř 6000 žáků základních skol a více než 13 000 studentů škol středních. Školy by měly od září u problémových žáků více využívat individuální studijní plány, píše MfD.