„Pražský magistrát potvrdil, že tunel Blanka se prodraží. Způsobily to špatně uzavřené smlouvy z doby, kdy Prahu řídil primátor Pavel Bém. Podle dnešního (středečního - pozn. red.) vyjádření vedení města bude konečná cena Blanky 36 miliard. Oproti původnímu rozpočtu tak na tunel přispěje každý Pražan částkou sedm tisíc korun ze svých daní,“ uvedl mluvčí iniciativy Vít Masare.

V souvislosti s tím iniciativa připomněla sázku s Pavlem Bémem z roku 2007. „Auto*Mat uzavřel s Bémem v roce 2007 sázku. Tehdejší primátor slíbil, že když cena Blanky přesáhne 21 miliard, vykoná v Auto*Matu 50 hodin veřejně prospěšných prací. Iniciativa hodlá znovu Béma vyzvat ke splnění jeho slibu, hned jak se politik vrátí z dovolené,“ řekl Masare.

Bém v současnosti dokončuje svou expedici na druhý nejvyšší vrchol světa, pákistánskou horu K2. Zdolal ji právě ve středu. [celá zpráva]

Podle Masareho by měl Bém také uznat, že se projekt skutečně prodražil, a obyvatelům města se omluvit. „Nesmyslný tunel blokuje potřebné investice nejen do veřejné dopravy, která je pro život města klíčová,“ dodal mluvčí. Nové vedení města by podle Masareho mělo zase slíbit, že nebude v rozhazovačné politice pokračovat.

Stavba měla vyjít na 21 miliard

Tunelový komplex Blanka je v současnosti nejrozsáhlejší podzemní stavba, která se v Česku buduje. Je součástí severozápadní části pražského městského okruhu, jejíž celková délka činí 6 382 metrů.

Původně měla stavba vyjít na 21,2 miliardy korun, technologie na dalších 4,5 miliardy korun. Po komunálních volbách roku 2010 přišla radnice hlavního města s tím, že se projekt prodraží na 35 miliard, byť se předchozí primátor Pavel Bém dušoval, že celá stavba nebude stát víc než 27,5 miliardy. Kvůli prodražení bylo nutné zpomalit i práce.