Tramvajáci však zůstávají ve stávkové pohotovosti, a to až do 31. ledna. "Bude to prostě pohotovost řidičů tramvají pro případ, kdyby se nedodržovaly sliby pana primátora. To řidiči tramvají okamžitě vstoupí do stávky, která bude samozřejmě daleko většího rozsahu, než jsme plánovali na pondělí," popsal předseda Federace řidičů tramvají Antonín Dub s tím, že by šlo buď o stávku celodenní či časem neomezenou. Tramvajáci by svou případnou stávku vyhlásili s předstihem, lidé se jí podle Duba ale do konce ledna nemusejí obávat.

Tramvajáci nebudou popelkou DP

Do 31. ledna, a ne až do konce března, má být hotova studie, která porovná odměňování a náročnost práce u DP. Jedno už je jasné: Pražští řidiči tramvají budou zařazeni do stejné platové třídy jako jejich kolegové od autobusů. Podle primátora Pavla Béma to ukazují předběžné výsledky analýzy. "To ještě neznamená, nebo nevytváří jasné, konečné číslo, jak vysoké bude mzdové ohodnocení u té které profese" upozornil Bém. Dub uvedl, že částka, o kterou chtěli původně navýšit své mzdy, činí 0,15 procenta mzdových nákladů v celém DP. Ta částka nemůže DP zatížit, řekl s tím, že nyní už řidiči tramvají nebudou popelkou DP. Jejich dosavadní průměrný plat byl asi o 1800 korun nižší, než devatenácti tisícová mzda řidičů autobusů.

Budou zkoumat odměny za povodně

Město a dopravní podnik vytvoří dále komisi, která bude řešit preferenci hromadné dopravy ve městě. Bém zároveň hodlá přezkoumat způsob, podle něhož se v DP rozdělovalo 4300 zaměstnancům 9 miliónů korun (asi 2100 korun pro jednoho), jako odměna za nasazení po srpnové povodni. Bude se zjišťovat, zda se odměny vyplatily, jak se vyplatit měly. Zlom v nedělních jednáních podle Béma nastal asi v polovině rozhovorů. "Závěr jednání je pro nás jako pro vedení města ještě přijatelným kompromisem," sdělil primátor.