Článek
Celá dráha měří na délku 3 715 metrů a na šířku 60 metrů. V první etapě generálních oprav, která začala 15. května a skončí 8. srpna, probíhá kompletní přestavba 900 metrového úseku. Zbytek dráhy je funkční primárně pro vzlety. Další dvě fáze oprav proběhnou v letech 2013 a 2014.
“Dráha je z roku 1963 a už vykazovala velké množství poruch, jako nalomení desek, ulomené rohy desek, zatékání vody, což znamenalo vyšší finanční náklady na opravy, proto jsme přistoupili ke generální opravě,“ řekl Novinkám výkonný ředitel Letiště Praha pro Rozvoj a správu majetku a člen představenstva Jiří Kraus.
Nejprve došlo k úplnému vybourání opravovaného úseku, materiál byl pak rozdrcen ve speciálních strojích a použije se jako podkladní vrstva pro komunikace nebo parkoviště. Nyní je na místo dráhy nanášen nový cementobetonový povrch speciálním strojem, takzvaným finišerem, který váží 155 tun a naráz pokrývá úsek o šířce 15 metrů. Povrch pokládá rychlostí půl metru za minutu, během jedné směny tak zvládne pokrýt až 300 metrů vozovky.
Na závěr také budou v okolí dráhy zabudována i nová světelná návěstidla vizuálního navigačního systému, která budou svítit oběma směry, což má přispět k bezpečnosti provozu. Dosud byla světelná signalizace pouze v jednom směru.
Rekonstrukce vyšla na 158 miliónů korun.