Lidový dům poskytne zúčastněným až stokorunový kredit na mobilní telefon, aby mohli oslovit své příbuzné a známé. Ti, co získají nejvíce nových sympatizantů, mají za odměnu slíbenu večeři s šéfem ČSSD Bohuslavem Sobotkou, návštěvu Bruselu nebo třeba raut v Senátu, který soc. dem. ovládá.

„Cílem celého projektu je získat cca 1500 nových sympatizantů ČSSD a vytvořit z nich organizovanou strukturu,“ uvádí se v materiálu o akci, který má Právo k dispozici. Projekt připomíná vznik dobrovolnického volebního „modrého týmu“ občanských demokratů před několika lety.

Dokument ČSSD obdrželi z volebního štábu v Lidovém domě vedeného poslancem Janem Hamáčkem mj. kandidáti soc. dem. pro podzimní volby. Projekt má být odstartován prakticky okamžitě a vyvrcholí těsně před senátními a krajskými volbami, které se budou konat zřejmě v první polovině října.

Pro ty, kdo mají hluboko do kapsy

Vybraných 200 nejaktivnějších dobrovolníků bude odměněno večeří se Sobotkou, rautem v Senátu a jeho prohlídkou nebo návštěvou BruseluEvropského parlamentu. Motivací pro členy soc. dem. pro zapojení do akce má být i „stranické uvědomění“.

U studentů se v projektu „Zesil svůj hlas“ píše o motivaci seberealizací, využití „revolučního“ potenciálu mladých nebo zmíněnou nabitou kartou na volání. U důchodců soc. dem. operuje s pocitem užitečnosti, či setkáním s politiky.

Sociální demokraté chtějí oslovovat především ty voliče, kteří mají hluboko do kapsy. „Komunikaci zaměříme na lidi z nižších sociálních vrstev, tzn. relevantní voličskou základnu ČSSD,“ uvádí se v dokumentu s tím, že akci zaštítí Mladí soc. dem. „Což bude v lidech vzbuzovat větší důvěru,“ soudí Lidový dům.