Zvýšení tarifů ale letos nebude znamenat růst platů strojvůdců. O navýšení tarifu totiž letos zaměstnancům klesne nadtarifní složka mzdy, to znamená různé odměny a příplatky.

"Vedení ČD jednalo se zástupci federace od 10:00 o odvrácení stávky a předložilo nové řešení," sdělil mluvčí firmy Petr Šťáhlavský. Sborník prací, který má určit tarifní zařazení zaměstnanců, má být vydán již druhý březnový týden s platností od 1. března 2004. Právě platnost od 1. března strojvůdci požadovali. Dráhy dříve označily za nejbližší reálný termín vydání sborníku až začátek dubna.

Vedení ČD podle Šťáhlavského od počátku považovalo stávku za zbytečnou a neopodstatněnou. "Požadavky Federace strojvůdců na zařazení jejich profesí do příslušných tarifních tříd jsou splněny a aktualizovaný Sborník prací je obsahuje," prohlásil s tím, že jeho vydáním k jakémukoliv datu by nikdo nic nezískal, ani by o nic nepřišel.

Stávka by podle něj znamenala pro podnik škody v řádu desítek miliónů korun denně. Záleželo by na počtu zúčastněných strojvůdců, ale dotkla by se každý den víc než půl miliónu cestujících a řady přepravců v nákladní dopravě.