Od února České dráhy (ČD) čekají každý měsíc příjezd dalšího Pendolina. Celkem mají České dráhy za sedm souprav zaplatit 4,5 miliardy korun. Otázkou zůstává, kolik svezení novými vlaky bude stát. "Ještě jsme se nerozhodli, jestli pro ně stanovit stejné jízdné jako ve vlacích EuroCity, nebo k tomu ještě přidat nějaký příplatek za luxus," řekl před časem generální ředitel Českých drah Petr Kousal.

Rychlíkem vás ČD do Brna dopraví za 3 hodiny a 36 minut za 130 korun. Autobusem vám cesta trvá 2 hodiny a 30 minut, ceny se pohybují od 130 do 200 korun. Novým rychlovlakem má cesta trvat méně než 2 hodiny a 30 minut.

ANKETA: Kolik by jste byli ochotni zaplatit za cestu rychlovlakem z Praha do Brna? Hlasujte v anketě na konci článku.

:. První soupravu z loňského června doplnil tento měsíc další rychlovlak. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

:. Luxus Pendolin si budou moci cestující užívat na trati Praha - Brno, na které chtějí České dráhy výrazně zvednout počet cestujících. O ty však musí bojovat s autobusovými dopravci. ČD slibuje zkrácení doby jízdy například z Prahy do Ústí nad Labem na asi jednu hodinu, do Brna se zkrátí na méně než 2 a půl hodiny. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

:. Podle nového jízdního řádu, který vstoupí v platnost v polovině prosince, bude v ostrém provozu všech sedm Pendolin. Ta budou jezdit na linkách mezi Drážďany a Vídní nebo do Bratislavy. Cesta z Prahy do Vídně má trvat přibližně 3 a půl hodiny. Foto PRÁVO/Dorian Hanuš

Technické parametry:
Řazení vlakové soupravy: 7 vozů řazených v pevné sestavě
2 vozy 1. třídy, 1 vůz s místy 2. třídy a bufetem,
4 vozy 2. třídy
Trolejové napětí: 3 kVdc, 25 kVac 50 Hz, 15 kVac 16 2/3 Hz
Rozchod: 1 435 mm
Naklápěcí systém: hydraulický
Konstrukce skeletu: hliníková
Maximální rychlost: 230 km/h
Celková délka: 184,4 m 
Délka vozů (hlavový / vložený): 27,65 / 25,9 m 
Šířka skeletu: 2,80 m 
Váha soupravy ve stavu připravenosti: 385 t 
Celková kapacita míst: 331 + 2 místa pro vozíčkáře
Výkon: 4 000 kW
Maximální tažná síla: 200 kN
Počáteční zrychlení: 0,41 m/s 2 
Zdroj: ČD