Na únorovém jednání výboru dopravy pražského zastupitelstva zaznělo, že u nové trasy žádné záchytné parkoviště nebude a cestující ze středních Čech budou muset parkovat v ulicích města. Toho se Pražané obávají.

"Přepracováváme projekt tak, abychom mohli i s minimálními náklady parkoviště vybudovat. Pokud se nám podaří vyřešit pohyb autobusů u stanice, mohlo by na Veleslavíně vzniknout až 200 parkovacích míst," řekl Nosek.

Podle něj město nyní zvažuje i variantu, že by u stanice Veleslavín nebylo odstavné parkoviště pro autobusy. Ty by v místě pouze zastavovaly. Parkovat by pak mohly ve Vokovicích nebo u letiště.

Praha se potýká s nedostatkem záchytných parkovišť. Nosek si proto také nechal zpracovat studii, která by měla vytipovat další místa, kde je možné za minimálních nákladů vybudovat parkoviště P+R.

"Zhruba za dva měsíce bychom mohli mít seznam těchto míst," poznamenal Nosek. Podle něj připadá v úvahu i spolufinancování parkovišť pomocí zapojení soukromého kapitálu (PPP projekt).

Řidiči z Kladenska by neměli kde parkovat

U stanice Veleslavín mělo původně vzniknout parkoviště pro 600 aut. Počítalo se s výstavbou několikapodlažního objektu, v kterém by byl i autobusový terminál. Náklady ale měly činit asi 1,3 miliardy korun, na což Praha nemá peníze.

Pokud by se parkoviště nepostavilo, neměli by řidiči z Kladenska a dalších částí Středočeského kraje kde parkovat. Nejbližší parkoviště P+R jsou na Zličíně a v Nových Butovicích, ty ale jsou na trase B a bývají už brzy ráno plné.

Na území metropole je 17 parkovišť P+R s kapacitou zhruba 2900 míst. Nedostatek záchytných parkovišť dlouhodobě kritizuje sdružení Auto*Mat.

Nový úsek metra bude měřit přes šest kilometrů a měl by být zprovozněn v roce 2014. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun. Část peněz Praha získá z EU, na část si půjčí od Evropské investiční banky (EIB).