Článek
Městu se přitom na dostavbu nedostává peněz a spory panují i o trasu, kudy by měl být okruh na severu města veden.
"Neexistence silničního okruhu na severu a východě Prahy spolu s tímto rozhodnutím Prahy bude znamenat doslova katastrofu pro desítky středočeských měst a obcí v této oblasti," uvedl Rath.
Silniční síť na severu a východě od metropole navíc podle něj není koncipována pro nákladní dopravu. Kraj proto podporuje výstavbu okruhu ve směru od ruzyňského letiště k obcím Vodochody a Kralupy nad Vltavou.
O zákazu vjezdu kamiónů na celé území metropole minulý týden rozhodli pražští zastupitelé. O záměru však město ještě musí jednat s příslušnými úřady. Omezení by mělo pomoci třeba lidem ze Spořilova, kteří si na kamiónovou dopravu stěžují. Kdy přesně začnou omezení platit a v jakém rozsahu, zatím není jasné. [celá zpráva]
Odvést dopravu z centra metropole by v budoucnu měla silniční síť tvořená Městským okruhem a vnějším Pražským okruhem, které má propojit sedm radiál. V provozu je nyní zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál. Za omezení kamiónové dopravy už řadu měsíců bojují obyvatelé Spořilova.