Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) tvrdí, že příčinou zvlnění je špatná ocelárenská struska. Dobeš to uvedl v diskusním pořadu Partie. Generální ředitel Eurovia CS Martin Borovka naopak vidí hlavní problém ve studeném odvalu. To je hutní suť, která vzniká po vybourání vnitřní stěny ocelářských pecí; do některých vrstev dálnice se suť, stejně jako struska, přidávala.

Jasno o skutečné příčině problému by mělo být za měsíc, shodli se Dobeš i Borovka. „Do měsíce stanovení, v čem je příčina problému, kdo ji odstraní a kdo zaplatí,“ řekl Dobeš.

Ministerstvo společně s firmou Eurovia CS provede několik vrtů, které se budou laboratorně zkoumat.

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV)

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV)

FOTO: Petr Horník, Právo

Ministerstvo poslalo firmě 901 reklamací. Eurovia CS nyní reklamace analyzuje a zhruba do týdne bude vědět, kolik z těchto výtek uzná za oprávněné.

Předmětem sporu je úsek dálnice, který za 4,3 miliardy korun postavilo konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004.