Hlavní obsah

Příčina zvlnění dálnice D47 by měla být známa za měsíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ministerstvo dopravy a společnost Eurovia CS se nemohou shodnout na příčině problémů se zvlněnou dálnicí D47. Ministerstvo poslalo firmě 901 reklamací. Na dálnici se nyní budou dělat tzv. rozhodčí vrty, které by do měsíce měly odhalit příčinu.

Foto: Pavel Karban, Právo

Dálnice D47 ve Slezsku

Článek

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) tvrdí, že příčinou zvlnění je špatná ocelárenská struska. Dobeš to uvedl v diskusním pořadu Partie. Generální ředitel Eurovia CS Martin Borovka naopak vidí hlavní problém ve studeném odvalu. To je hutní suť, která vzniká po vybourání vnitřní stěny ocelářských pecí; do některých vrstev dálnice se suť, stejně jako struska, přidávala.

Jasno o skutečné příčině problému by mělo být za měsíc, shodli se Dobeš i Borovka. „Do měsíce stanovení, v čem je příčina problému, kdo ji odstraní a kdo zaplatí,“ řekl Dobeš.

Ministerstvo společně s firmou Eurovia CS provede několik vrtů, které se budou laboratorně zkoumat.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV)

Ministerstvo poslalo firmě 901 reklamací. Eurovia CS nyní reklamace analyzuje a zhruba do týdne bude vědět, kolik z těchto výtek uzná za oprávněné.

Předmětem sporu je úsek dálnice, který za 4,3 miliardy korun postavilo konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám