Doporučení vzešlo z úterního jednání dopravního podvýboru, na němž pro legalizaci hlasovali vládní i opoziční senátoři. Přívěsný vozík by podle novely neměl být širší než 90 centimetrů, musí být opatřen reflexními prvky a vozit by se v něm směly nejvýše dvě děti mladší deseti let.

Podle ministerstva dopravy, které podporuje legalizaci cyklovozíků, už v Česku podobných přepravních prostředků existuje asi 17 tisíc. Běžně se podle zástupců resortu používají v zemích západní Evropy s výjimkou Itálie. Cyklovozíky jsou podle ministerstva díky nižšímu těžišti pro děti bezpečnější než již povolené sedačky.

Obavy má naopak šéf dopravní policie Leoš Tržil. Podle něj bude třeba cyklistům vysvětlit, na kterých komunikacích bude jízda s vozíky vhodná kvůli hustotě provozu. Kritici poukazují také na to, že děti ve vozíku mohou být vystaveny prachu z vozovky, výfukovým plynům a zejména obecnému riziku spjatému se silničním provozem.

Poslanecká předloha by měla také uzákonit spolupráci ministerstev, krajů a obcí s vybranými neziskovými organizacemi v oblasti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Organizace by mohly získat právo připomínkovat připravované zákony nebo zmocnění plnit některé úkoly v oblasti dopravy.