Maximální cena za kilometr je v Praze stanovena na 28 korun. Taxikáři navrhují stanovit i minimální cenu ve výši 24 korun za kilometr. Podobné snahy město již v minulosti odmítlo.

Při plošně nabízené ceně nižší než 24 korun není možné podle Jiřího Kvasničky ze společnosti AAA Radiotaxi zároveň plnit magistrátní požadavky na úroveň, vzhled a stáří vozidla. Praha po taxikářích, kteří využívají oficiální městská stanoviště, od roku 2009 chce, aby měly žluté vozy alespoň nižší střední třídy, od jejichž registrace neuplynulo více než osm let.

"Pokud budeme v důsledku konkurenčního boje mezi taxi společnostmi nuceni jezdit po Praze za 15 korun za kilometr, bude velká fluktuace řidičů a provozovatelů taxi v Praze. Následně dojde k samodestrukci pražské taxislužby," uvedli v pondělním prohlášení taxikáři.

Taxikáři: Nechceme konkurenci příležitostné dopravy

"Praha tímto směrem nepůjde. Toto problémy v taxislužbě nevyřeší, ale bude to eliminovat konkurenci," uvedl už minulý týden radní Manhart. S taxikáři ale v pondělí zhruba hodinu jednal.

Kromě minimálních cen chtějí taxikáři také zrušení příležitostné osobní silniční dopravy. Podle taxikářů je totiž tato doprava, u které nejsou regulovány ceny, v metropoli provozována tak, že si ji zákazníci mohou splést s vozy taxislužeb. Kvůli požadavkům provozovatelů taxislužby v Praze vznikla také petice, kterou podepsaly stovky řidičů. Petici chtějí taxikáři z Asociace koncesionářů v taxislužbě podpořit ve středu protestní jízdou po Praze.

Magistrát nepotírá černé taxikáře, stěžují si v dopise primátorovi

Asociace koncesionářů v taxislužbě zveřejnila také otevřený dopis pražskému primátorovi Bohuslavu Svobodovi. V něm autoři poukazují zejména na liknavost úředníků magistrátu (MHMP) při odhalování „černých taxikářů“.

„Úředníci MHMP je (černé taxikáře) svou nečinností podporují, ač současná legislativa jim dává dostatek možností na jejich kontrolu. Je tedy naprosto absurdní tvrdit, že veškeré problémy pramení z toho, že je v Praze až třikrát více řidičů taxislužby, než jaká je jejich skutečná potřeba,“ stojí v dopise.

„Není možné, aby úředníci MHMP včetně primátora svou nečinností podporovali ‘černé taxikáře’, neboli jinými slovy, že ‘kradené a proto levné’ je pro občana to správné,“ tvrdí dále autoři dopisu.

Praha se dlouhodobě potýká s některými nepoctivými taxikáři. Pokoušela se kvůli tomu také navrhnout změnu zákona o silniční dopravě, která by umožnila například i zabavení auta. Vláda ale v říjnu zákon nepodpořila.