"Čelní sklo letadla ATR se skládá ze tří vrstev. Na první z nich se zřejmě při zateplování letadla objevila malá prasklina," upřesnila Picková. O čtvrtečním přerušení letu bylo rozhodnuto z důvodu zajištění pokrytí linky Praha - Bratislava. V hlavním městě Slovenska totiž podle Pickové není klimatizovaný hangár, ve kterém musí být letoun po opravě umístěn. "Oprava skla se dělá speciálním tmelem, který schne při určité teplotě," uvedla mluvčí.

Další problémy letadel ČSA

Ve čtvrtek se musel na letiště v řecké Soluni vrátit Boeing 737 kvůli závadě na jednom z motorů. "Technici zjistili drobné štěpiny v oleji," sdělila Picková. V polovině ledna se kvůli závadě v hydraulice na podvozkovém systému na letiště v Praze Ruzyni vrátil letoun Airbus A 310 - 300 letící do New Yorku.

Průměrné stáří flotily ČSA je podle Pickové asi 9 let. "Ostatní aerolinie svůj letový park obnovují po patnácti letech provozu," uvedla. V ČSA s obnovou letadel rovněž počítají. "S obnovou začínáme letos. První nová ATR bychom měli dostat v březnu či v dubnu," sdělila Novinkám mluvčí. Ve hře je i nákup velkých dopravních letadel Airbus či Boeing.

Letadlový park ČSA čítá 35 strojů. Páteří flotily jsou boeingy. Domácí dopravce jich má celkem 23. Jedenáct z nich je v provedení 737 - 400 a dvanáct kratších 737 - 500. Spojení se Spojenými státy zajišťují v barvách ČSA tři stroje Airbus A 310 - 300, které jsou v provozu od roku 1991. Dalších patnáct letadel reprezentují stroje ATR - deset ve verzi 72 a pět ve verzi 42.

Uvádění strojů ČSA do provozu
Rok typ letounu
1991 2x Airbus A 310 - 300
1992 5x ATR 72, 5x Boeing 737 - 500
1993 1x Airbus A 310 - 300
1995 2x Boeing 737 - 400
1996 2x ATR 42,
1997 3x Boeing 737 - 500
1998 2x Boeing 737 400, 1x Boeing 737 - 500
1999 2x ATR 42, 1x Boeing 737 - 400, 1x Boeing 737 - 500
2000 1x ATR 42, 2x Boeing 737 - 400
2001 2x Boeing 737 - 400
2002 1x Boeing 737 - 400
2003 1x Boeing 737 - 400, 2x Boeing 737 - 500
Zdroj: ČSA