V silně poškozených stanicích Národní třída, Náměstí republiky, Křižíkova a Invalidovna vlaky stavět nebudou. Kompletně by trasa B měla začít znovu fungovat do 31. března a to bude znamenat i návrat režimu pražské hromadné dopravy do stavu před povodněmi.

"V pátek jsme od páté hodiny ranní začali zkušebně jezdit po celé trase béčka. Zatím se nevyskytly žádné potíže, takže nic nestojí v cestě tomu, abychom v pondělí jeli naostro s pasažéry. Zkoušky budou probíhat až do neděle večer, ale žádné komplikace nečekáme," řekl Právu generální ředitel dopravního podniku Milan Houfek.

Tramvaj X - B končí

Velice frekventované stanice Národní třída a Náměstí republiky by měly být v provozu mezi 7. a 10. březnem, Křižíkova a Invalidovna do konce března. "V pondělí už nebude jezdit tramvajová linka X - B. Zároveň ale prodloužíme autobusovou linku X-8, která nahrazuje tramvaj v Sokolovské ulici a začne jezdit v úseku Palmovka - Masarykovo nádraží. Zachováno zatím zůstane i rychlé autobusové spojení mezi Florencí a Palmovkou. Prodloužení autobusových linek z Černého Mostu na Lehovec, ze Zličína na Sídliště Řepy, z Vysočanské na Harfu a z Proseka na Palmovku potrvá i nadále," uvedl Houfek a dodal, že tramvaje 3 a 19 začnou jezdit na svých obvyklých trasách.

Kdy začnou jezdit tramvaje v Sokolovské ulici v Karlíně je zatím otázkou. "My jsme schopni položit koleje během šesti týdnů, ale záleží, kdy nás k tomu pustí. Nejdříve se musí dát do pořádku všechny sítě pod komunikací," vysvětlil ředitel DP.

Sedm miliard bude stačit

Informační plánky a mapky o provozu hromadné dopravy podle nového režimu jsou cestujícím již k dispozici ve stanicích metra. Právě vydávání těchto "průvodců" se stalo terčem určité kritiky, která DP vyčítala, že do tiskovin investuje obrovské finanční prostředky.

"Je pravda, že od povodní jsme na materiály o stávající situaci v pražské dopravě vydali asi deset milionů korun. Můj názor na to je celkem jednoduchý. Kdybychom to neudělali, kritizovali by nás, že cestující nemají informace. Teď nás může někdo kritizovat, že jsme peníze mohli investovat do oprav. Je to stejná situace jako s opravami stanic. Na to jsou také dva názory. Někdo říká, hlavně zprovoznit, někdo zase udělat kompletní modernizaci," vysvětloval Houfek.

Opravy metra zatím přišly na 6, 95 miliardy korun a dál se už šplhat nebudou. "Sedm miliard nepřekročíme. Zbývající investice jsou už jen v řádu několika milionů," řekl Houfek.

Přestup na Florenci s problémy

V měsíci červnu by mělo mít pražské metro hezčí podobu než před rokem. "V době, kdy do metropole přijíždí největší počty turistů už nebudou stanice hyzdit žádné zátarasy a bednění, fungovat budou všechny východy a stanice budou kompletně opraveny a některé i zmodernizovány," prohlásil technický ředitel DP Tomáš Jílek a podotkl, že v opravených stanicích se cestující dočkají mnohem příjemnějšího osvětlení než v minulosti.

V těchto dnech je největším problémem množství neodvezeného materiálu, který zůstal v renovovaných zastávkách. "Jedná se hlavně o cívky od kabelů, ale do pondělí vše odstraníme. Další vadou na kráse jsou nefungující eskalátory při přestupu z trasy B na C ve stanici Florenc. Ruský dodavatel je slíbil urychleně uvést do provozu, ale zatím budou cestující muset k přestupu využít výstup z metra k ulici Sokolovská," dodal Jílek.