"Centrum Prahy je živý organismus a není to skanzen. Přesto je možné ukázat, že rekonstrukce, která tady proběhla, byla udělána velmi citlivě," řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký. Obecně podle něj zatím spíše platí, že jsou investoři chápáni jako ti, kteří ničí krásu vnitřního města Prahy.

Po létech diskusí se tak prý konečně začalo s nádražím něco dít, dodal Lomecký s tím, že rekonstrukce budovy nádraží je významná i z dopravního hlediska. Radnice doufá, že nezůstane jen u této rekonstrukce a dráhy s investiční společností Penta, která nedávno do konsorcia obnovujícího Masarykovo nádraží vstoupila, bude v rekonstrukci nádraží pokračovat.

Rekonstrukce bude pokračovat

V urychlení obnovy po vstupu Penty do Masaryk Station Investment věří i generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Nádraží podle něj potřebuje okamžité zahájení prací na zbytku výpravní budovy, tak aby odpovídalo požadavkům jednadvacátého století. Zlepšit by se ale měla i úroveň okolí stanice, dodal.

Pokračování dalších fází rekonstrukce a zájem na revitalizaci okolí Dospiva za společnost Penta potvrdil. "Považujeme za velkou škodu, že tato centrální oblast Prahy 1 je v tak zanedbaném stavu," dodal s tím, že na urychlené revitalizaci oblasti má developer značný zájem.

Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment (MSI), kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta. Zbylých 20 procent v MSI vlastní společnosti Sudop a Morávka centrum. MSI se s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. Masaryk Station Investment je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy. Ty se podle Žaludy na rekonstrukci dvorany finančně nepodílely.