Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se pustilo do bourání starého mostu v březnu, kdy byla doprava svedena do dvou pruhů. V dubnu muselo zhruba 20 000 řidičů denně jezdit podle semaforů a od května byl most uzavřen úplně.
„Loňské povodně prohloubily trhlinu na pilíři, a proto bylo nutné most zbourat a postavit nový,” vysvětlil před časem karvinský primátor Tomáš Hanzel (ČSSD) a dodal, že objížďky ještě více upozornily na chybějící obchvat města.
Za stavbu nového mostu zaplatilo ŘSD 180 miliónů korun. „Původně jsme předpokládali, že budeme stavět jednopolový most, ale to nešlo kvůli poddolování. Proto se udělal třípolový most s tím, že v korytě není pilíř, takže její průtočnost je daleko lepší,“ objasnil Lubomír Hýbl z ŘSD.
Délka nového mostu přes řeku Olši je 134 metrů, oblouky jsou dlouhé 67 metrů a jejich výška 10 metrů. Váha mostu dosahuje 710 tun.