Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) situaci zdůvodňuje tím, že některé z informačních panelů nejsou v provozu kvůli tomu, že mají přerušené napájení z důvodu stavebních prací. To je podle silničářů případ třeba křížení dálnice D1 s Pražským okruhem. Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková dodala, že v místě je namísto elektronických tabulí svislé dopravní značení.
Systém má automaticky přenášet do provozu aktuální dopravní informace a regulovat plynulost dopravy. To však v praxi příliš nefunguje, neboť panely často nefungují, a řidiči se tak o možných komplikacích dozvědí maximálně před cestou na internetu či díky rozhlasovému vysílání respektive skrze navigace.
ČT rovněž upozornila, že v okamžiku, kdy jsou mimo provoz tabule před Prahou, dispečeři využívají ty, které se nacházejí ve větší vzdálenosti od metropole. To však může řidiče mást, jak ostatně přiznávají i policisté.
Systém přitom přišel na desítky miliónů korun. Ministerstvo dopravy v reakci uvedlo, že situaci s ŘSD bude řešit. Liniové řízení funguje ve zkušebním provozu na Pražském okruhu.