"Chtěli jsme, aby nová značka pořadu odrážela pro diváka změnu. Měla navázat na již zavedenou identitu, ale zároveň se proti ní vymezit důraznější čitelností a jednoduchostí," řekl Novinkám mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Nový design nahrazuje dosavadní jednotící grafický prvek, jímž byl Moravcův podpis, výrazným písmenem O, který má tvořit interaktivní kruh a prostor pro otázky a odpovědi. Zárověň je kruhové uspořádání základem kompozice v novém virtuálním studiu.

Moravec na schodech ostří hrot své tužky

Nová znělka byla natočena na kruhovém schodišti v interiéru pražského administrativního centra Nile House.

"Příběh je námětově sevřený do úvodního záběru moderátora ostřícího hrot své tužky a závěrečného záběru na konci pořadu, kdy Václav Moravec stvrzuje právě proběhlou debatu svým podpisem," přiblížil Šticha. Děj však podle něj není omezen jen na celkové záběry a detaily, nýbrž i na průhledy schodištěm a v zapojení nadhledu a podhledu, které přechází do tvaru kruhu.

"Všechny vizualizované komunikační předměty směřují volně prostorem kruhového válce schodištěm, jako by prostor byl nekonečný. Tvar kruhu se na konci úvodní znělky vzdaluje a mění se na logo," doplnil.

Nové studio - víc interaktivity

Změnilo se také rozložení virtuálního studia, které je podle Štichy nyní prostornější a dává více možností pro zapojení interaktivních prvků, jakými jsou pozadí či infografika. Počítá s maximální sestavou moderátor plus pět hostů.

"Studio využívá možností nového režijního komplexu modernizovaného pro vysílání v HD signálu. To samozřejmě klade daleko větší nároky jak na řešení všech detailů, tak i precizním propojení grafické výbavy pořadu s možnostmi studia," řekl Šticha.