"Tento rozpočet je z hlediska nákladovosti nejnižší od doby, kdy se zvedl koncesionářský poplatek na 75 korun, což je od roku 1997," komentoval rozpočet předseda rady Jan Mrzena.

Česká televize má letos na výrobu pořadů 917 miliónů korun, což je oproti roku 2003 zhruba o 600 milionů méně. ČT v prvním pololetí investuje do pořadů 650 miliónů, ve druhém pololetí zbytek.

Člen rady Petr Uhl ocenil "odvahu vedení" televize k nerovnoměrnému rozdělení nákladů plánovaných na výrobu v obou pololetích. Podle Uhla by se v případě, že sněmovna zvýšení poplatků neschválí, zahájil "nevratný proces zániku ČT".

Pokud poslanci zvýšení poplatků schválí, budou členové rady požadovat po vedení ČT novou variantu rozpočtu, která s touto změnou bude počítat. V případě, že se výše poplatků nezmění, bude rada chtít vypracování nové, podle Mrzeny "katastrofické" varianty rozpočtu.

Švehla šéfem obchodu

Martin Švehla se od 1. února stane obchodním ředitelem České televize (ČT). Zároveň generální ředitel ČT Jiří Janeček zrušil funkci ředitele komunikace, kterou doposud Švehla zastával. Janeček v rámci reorganizace tohoto veřejnoprávního média sloučil funkci vrchního ředitele a finančního ředitele. Tento post bude zastávat František Lambert. První únorový den nastoupí jako mluvčí ČT Martin Krafl.