Sám Schwarzenberg si ale ze své „schopnosti“ usnout i během politických debat utahuje. Dokonce ji využil v předvolební kampani, když vyrukoval s billboardem, na němž se vedle jeho spící tváře objevilo dnes již okřídlené heslo: „Když se kecají blbosti, tak spím.“

Čtěte také: Ministr Schwarzenberg překvapil Bělehrad, na bezpečnostním fóru usnul

Fotka spícího knížete se pak na billboard dostala ještě jednou, a to když ji jedna společnost použila pro reklamu na energetický nápoj. „Vydržíte déle,“ hlásala reklama.

„Ať mají lidi srandu, já jim to přeji,“ reagoval tehdy ministr zahraničí na dotaz Práva, zda mu tato reklama nevadí.

"Jsou to magoři"

„Je to vnitřní boj. Klimbám, ale většinou mi nic podstatného neunikne. Je to docela zlomyslná vlastnost. Patrně vrozená,“ řekl loni Schwarzenberg o podřimování v rozhovoru pro Mf Dnes.

Zaklimbat se Karlu Schwarzenbergovi podařilo také v České televizi v pořadu Otázky Václava Moravce. Když se moderátor zeptal podřimujícího diplomata, co říká na rakouské aktivisty protestující proti Temelínu, Schwarzenberg se probral a stroze prohlásil: „Jsou to magoři.“

Když Schwarzenberga ParlamentníListy.cz, jak tvrdí,  vytrhly v roce 2010 SMS zprávou z klimbání při hlasování o důvěře vlády, odepsal: "Je to strašná nuda."