Prostředky plynoucí z reklamy na ČT4 budou použity na podporu sportu, finance z reklamy na ČT2 půjdou do Státního fondu kinematografie. Do něj budou přispívat ze svého příjmu z reklamy i soukromé televize Nova, Prima a TV Barrandov.

Kromě reklamy na ČT1 a ČT24 zmizí i teleshopping.

Senátoři mimo jiné navrhli, aby ČT z reklam do konce června příštího roku přispívala ještě na dokončení procesu digitalizace. Horní komora rovněž doporučila, aby si ČT z výnosů z reklamy mohla odečíst náklady na jejich správu.

Poslanci se s navrženými změnami ztotožnili a pro senátní podobu novely hlasovalo 137 zákonodárců. Poslanec Petr Skokan (VV) před hlasováním spokojeně konstatoval, že koncesionářům se konečně uleví od reklam.

Reklama se přesune jinam

Česká televize má velké příjmy z koncesionářských poplatků. Měsíčně dostává za každý televizor v domácnostech 135 korun. Rozpočet spolu s příjmy z reklam má ročně asi sedm miliard.

Zákon vítají především komerční televize, protože reklama z té veřejnosprávní se nyní přesune k nim. Podle Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace poškodí ale chystané změny v konečném důsledku spotřebitele. Jak v červnovém rozhovoru pro Právo uvedl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil zrušení inzerce na ČT 1 a ČT 24 zvýší cenu reklamy. Ta se projeví zvýšením ceny zboží a služeb na trhu.