Speciální linku bude obsluhovat jeden operátor vždy od devíti hodin ráno do pravého poledne. Projekt poběží měsíc, poté vedení parku vyhodnotí, jaký je o linku zájem.

"Na lince bude od pondělí do středy pracovník správy parku, a to vždy od devíti do dvanácti hodin. Problém vyslechne, zkonzultuje ho s odbornými pracovníky parku a zavolá zpět," uvedl ředitel parku Jan Stráský.

Pokud bude nutné posouzení situace přímo v terénu, domluví operátor s volajícím schůzku na problémovém místě, kde se setkání uskuteční nejdéle do čtyř dnů od telefonátu.

"Mohou na ni volat ti, kteří si myslí, že v lesích Národního parku Šumava zjistí faktické porušení zákona, předpisů nebo zásad spojených s realizací všech opatření vedoucí k redukci kůrovcové kalamity tisíciletí na Šumavě," řekl mluvčí parku Pavel Pechoušek.

Vedení si stanovilo podmínku

Zřízení linky nabídl Stráský 15. srpna na Modravě při setkání vedení parku a starostů s ekology a aktivisty. [celá zpráva]

Vedení parku si pro fungování linky stanovilo podmínku, která má za cíl zamezit mediálním dezinterpretacím hlášených nesrovnalostí. "Hnutí Duha či jiní blokádisté od začátku uvádí v souvislosti s asanačním zásahem Na Ztraceném celou řadu lží a účelové zkreslených polopravd. Média po takových zprávách rády sahají a vedení parku je potom musí pracně vysvětlovat a vyvracet," řekl Pechoušek.

Proto osoba, která informaci podá médiím ještě dříve, než dojde k vysvětlení nebo ověření přímo v lese, nebude brána správou parku jako důvěryhodná. „Takovým lidem nejde o řešení problému, ale pouze o vlastní zviditelnění a mediální humbuk,“ dodal Pechoušek.