Podle plánu ODS by byla nepodepsaná anonymní politická inzerce zakázána a jak strany, které by si ji zadaly, tak vydavatelé či reklamní agentury by při porušení pravidel platily pokuty. Ty by měly být svou výší "demotivující", dodal Nečas s tím, že konkrétní výše je k jednání. Každá politická inzerce by tak musela být označena logem příslušné strany.

Nezávislý arbitr by rovněž posuzoval, zda deklarované výdaje odpovídají realitě.

Strany by mohly být sankcionovány buď krácením státních příspěvků, na něž však nedosáhnou zdaleka všechny, nebo jiným způsobem.

Povinné zveřejňování počtu billboardů

Podle ODS by se strany měly rovněž dohodnout  na to, že by zveřejňovaly počet billboardů, o kampaních by rovněž měly být uveřejňovány detailní zprávy. Stranám by rovněž vznikla povinnost platit DPH, a to z ceny obvyklé, dodal Nečas s odkazem na množstevní slevy, které za loňskou kampaň deklarovala ČSSD. [celá zpráva]

Šéf ODS Petr Nečas

Šéf ODS Petr Nečas

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Šéf ODS rovněž kritizoval opoziční ČSSD, jejíž náklady za "monstrózní"  loňskou kampaň podle něj neodpovídají uváděné ceně 184 miliónů. To ve vysílání České televize odmítl šéf sociálních demokratů Bohuslav Sobotka.

ČSSD již před časem představila svou vizi transparentních kampaní, pro něž by strany měly omezené prostředky. Sobotka nemá problém s navrženým nezávislým dozorovým orgánem, dodal však, že kampaně by měly být placeny z transparentních účtů. [celá zpráva]

Sobotka dodal, že o záležitosti bude s Nečasem jednat.