Podle Trojana současný zákon umožňuje cyklistům jezdit s dětmi v připojeném vozíku za kolem jen mimo komunikace a na soukromých pozemcích. Zákaz dělá z Česka v rámci Evropské unie spíš výjimku. Přitom český trh s vozíky za kolo je podle Trojana třetí největší v Evropě.

"Asociace se proto bude na podzim v rámci skupiny pro začlenění rozvoje cyklistické dopravy do silniční legislativy snažit legalizovat tento druh přepravy," uvedl Trojan a zdůraznil, že do té doby by lidé měli dodržovat nynější právní úpravu.

Existuje jen obecný zákaz

Tajemník současně upozornil na to, že mnozí dovozci a uživatelé vozíků pro přepravu dětí si současný legislativní stav vykládají jinak. Podle jejich názoru je prý absence přesné definice „přípojného vozíku pro přepravu osob za jízdním kolem“ v zákoně o provozu na pozemních komunikacích zároveň absencí zákazu přepravovat v něm osoby.

„Zákon je ale třeba vnímat tak, že definice přípojného vozíku pro přepravu osob za jízdním kolem není v současnosti v zákoně stanovená, protože přeprava osob v přívěsných vozících je zakázaná jako taková,“ uvedl Trojan.

Vozíky se těší u Čechů značné obliby

Vozíky za jízdní kola jsou vyráběny v úpravě pro jedno nebo dvě děti. Do některých modelů lze instalovat i autosedačku pro nejmenší děti. Bezpečí dítěte má na starosti i pevný rám a bezpečnostní pásy. Řadu vozíků připojených za kolem lze v terénu často vidět s bezpečnostním praporkem, který má zajistit jeho lepší viditelnost.

Některé modely vozíků lze ale využít i pro běh, jízdu na kolečkových bruslích nebo lyžích. Někteří rodiče v nich vozí své děti i jako v kočárku.