Mechanické zábrany doplnily zákaz předjíždění, který zde začal platit o dva dny dříve. Betonové bariéry, jejich instalaci požadovala například plzeňská radnice, zde není možné použít z technických i bezpečnostních důvodů. Zmíněný osmikilometrovým úsek je nebezpečný tím, že vede po dálnici dokončené jen v polovičním profilu.

Podnik založí nadaci

Nehody si na plzeňském obchvatu vyžádaly již čtyři oběti na životech, přitom není otevřený ani celý měsíc. Při první tragédii 29. prosince předjíždějící řidič zabil sebe i dva lidi v protijedoucím autě. Při druhém neštěstí zemřel spolumajitel plzeňského masokombinátu Josef Schneider. Teprve později vyšlo najevo, že vjel do protisměru, kde se srazil s kamiónem, protože usedl za volant a v krvi měl 1,6 promile.

Podnik mrtvého podnikatele se rozhodl, že založí nadaci pro pozůstalé po obětech dopravních nehod. Ještě před tímto oznámením její zástupci zveřejnili, že jsou ochotni dát milión korun na zvýšení bezpečnosti na rizikovém úseku obchvatu.