Ty mají zdůraznit, že řidič již není na dálnici a upozorňují na obousměrný provoz - právě přehlédnutí tohoto faktu možná stálo zmíněné tři životy.

Zda dodatečné značení pomůže a bude už skutečně dostatečné vyvolává spory. Montéři instalující nové značky krčili rameny a jeden z nich jen podotkl: "Jde hlavně o to, aby řidiči pořádně koukali."

Nadstandard pomůže slušným řidičům

Podobný názor má koordinátor stavby obchvatu Petr Otásek: "Značení vyhovovalo normám už předtím a toto je nadstandard, který snad pomůže slušným řidičům. Ale těm, kdo řídí jako dobytek, nepomůže nic."

Profesionální řidič kamiónu Václav Chvojka souhlasí. "Když bude chtít nějaký blbeček za volantem riskovat, tak mu v tom nic nezabrání. Leda snad betonová bariéra mezi oběma pruhy." Podobné řešení, byť v odlehčenější formě, by se líbilo i některým představitelům plzeňské radnice.

Místo přerušované čáry plná?

"Podle mého názoru by měla současnou přerušovanou čáru nahradit čára plná, pokud možno dvojitá, a navíc doplněná provizorními zábranami mezi pruhy. A nebo by na případný zákaz předjíždění měli dohlížet policisté, pak by padl argument, že zákaz stejně nebude nikdo dodržovat," uvedl náměstek plzeňského primátora Miroslav Kalous (ODS).

Ten se chce v této záležitosti obrátit na ministra dopravy. "Podívejte se do Německa, za Rozvadovem je také plná čára," doplnil.

Různé názory policistů

Policisté se v názorech různí. "Značek je tam snad už více než dost. Kdo dodržuje předpisy, tak nemusí mít problém," podotkl jeden z oslovených dopraváků. Jeho kolega ale dodal: "Myslím, že by tam ta plná čára měla být. I kdyby měla zabránit jen jedné havárii."