Novela také zakazuje, aby měli občané ČR více než jeden řidičský průkaz vydaný v některé ze zemí Evropské unie.

Zvýšení věkové hranice pro řízení silných motocyklů předložilo vládě ministerstvo dopravy. Na fakt, že mladí lidé si nyní jen krátce po získání řidičského oprávnění pořídí silnou motorku, kterou zvládají jen s obtížemi, podle něj upozorňují i samotné autoškoly.

Bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV) návrh odůvodnil tím, že motocykl je větší zbraň než auto.

Osmdesát motorkářů nedojelo do cíle

Změna by se měla týkat strojů s výkonem nad 35 kilowattů. U motocyklů do 35 kilowattů se věková hranice pro získání oprávnění posune ze 17 na 18 let. Řízení malých motocyklů s nejvyšší dosažitelnou rychlostí 45 kilometrů ponechává návrh ministerstva na dosavadní hranici 15 let. Také motocykly do maximálního výkonu 11 kilowattů bude možné řídit nadále od 16 let.

Celkem loni našlo na silnicích podle policejních statistik smrt 80 motorkářů na silných strojích, z nichž devět si na vyjížďku nevzalo přilbu. Pro porovnání na malých motocyklech zemřeli za loňský rok tři motorkáři, na mopedech čtyři, z nichž jeden neměl přilbu.

Dalším významným bodem je zamezení takzvané "řidičákové turistiky". Napříště již nemá být možné, aby občané Evropské unie měli více řidičských průkazů. České úřady budou od příštího roku kontrolovat, jestli už žadatel nějaký řidičák nemá, nebo zda mu řidičské oprávnění neodejmuly úřady jiného členského státu EU.