Hlavní obsah

Obcím se nelíbí jen poradní hlas pro skútry

Právo, rap, koc
Praha

Novela plavebního zákona, kterou chce předložit ministerstvo dopravy, by výrazně omezila právo obcí při schvalování plavebních drah pro vodní skútry. Pravomoc by měl pouze státní plavební úřad. Obcím by zůstal jen jakýsi poradní hlas.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Reakce obecních úřadů na to je různá. Zatímco jedny obce se s tím smiřují, druhé už bijí na poplach a uvažují o společných akcích.

Právu to řekl místostarosta Vraného nad Vltavou Petr Janeček (Nezávislí 2010). Právě jeho obec byla vždy při diskusích o pravidlech a případných mantinelech pro vodní skútraře v popředí, protože právě zdejší úsek Vltavy býval nejoblíbenějším místem jezdců na skútrech.

„To, že by se měla pravomoc přenést z obce na státní úřad, se nám nelíbí. S takovou novelou nesouhlasíme a pokusíme se asi spojit s jinými obcemi, abychom se k tomu návrhu vyjádřili a pokusili se to změnit,“ uvedl místostarosta, podle kterého už je pod přehradou u Vraného dostatečný, několik stovek metrů dlouhý úsek, kde mohou skútry jezdit.

 „V létě je tam pořád plno..."

„V létě je tam pořád plno a nechtěli bychom, aby se ten provoz rozšířil na další části řeky,“ dodal Janeček.

Také starosta Štětí Tomáš Ryšánek si myslí, že by rozhodování, kde vodní skútry mohou jezdit a kde nikoliv, mělo zůstat na obcích. „Nejsem si jistý, že státní úředníci dostatečně posoudí a vyhodnotí situaci v konkrétním úseku jako lidé, kteří v místě žijí a znají zdejší poměry,“ řekl Právu Ryšánek. Štětí před léty povolilo provoz skútrů na Labi v úseku, kde stroje nikomu nevadí. Podle starosty bylo rozhodnuto po dohodě jak s domorodci, tak například s rybáři.

Opačně se k novele staví například starosta Lysé nad Labem Jiří Havelka (ODS).

„Považuji Labe za labskou vodní cestu, tedy obdobnou komunikaci, jakou jsou dálnice nebo rychlostní silnice. Ani na nich nemohou obce omezovat provoz kamiónů nebo jiných dopravních prostředků. Podle mě má plavební správa rozhodně větší, komplexnější přehled o provozu na celém toku, než mají jednotlivé obce, a může tedy vymezit vhodné úseky pro dané využití,“ uvedl Havelka, podle nějž se musí najít kompromis, aby se vyhovělo všem skupinám.

„Na určitém úseku budou mít klid rybáři, na jiném mají mít úsek lidé se skútry, jinde je zase vhodné místo k rekreaci. Nelze jednu skupinu úplně vyřadit, i oni mají právo někde jezdit, takže bych jim vymezil úseky a na nich musí dodržovat stanovená pravidla,“ dodal starosta Lysé.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám