Podle Šámala jde o rozhodnutí vlastníka a jediného akcionáře, skupiny J&T a dál se k tomu nebude vyjadřovat.

"Televize prošla v posledním roce restrukturalizací s cílem snížení nákladů. Reklamní trh ale nereflektoval možnost oslovení specifické cílové skupiny za vyšší cenu na jednoho diváka, než nabízejí plnoformátové televize a jiná média. Není tak možné garantovat návratnost dalších investic do projektu," uvedl mluvčí J&T Petr Málek

Sledovanost pod jedním procentem

Televize Z1 vysílá digitálně od června 2008. V prvních měsících vysílala pouze v Praze, Brně, Ostravě a v Plzni, postupně vysílání rozšiřovala. Dala si za cíl získat podíl na sledovanosti tři procenta. Skupina J&T investovala do projektu stovky miliónů korun.

FOTO: repro Z1

Sledovanost se ale pohybovala pod jedním procentem. Denně se na ni podle průzkumu, který si televize zadala v roce 2009, dívalo asi 200 000 diváků. V měření sledovanosti  televizních stanic se dostávala do kolonky "ostatní kanály".

Základem programu byly ekonomické informace, finanční zpravodajství a s byznysem související zprávy, vysílané od pondělí do pátku od 7.00 do 23.00 hodin. Stanice vysílala také zahraniční dokumenty ze všech oblastí života společnosti.

Po Šámalově příchodu na podzim 2009 se snažila orientovat zejména na ekonomické zpravodajství.

Zdeněk Šámal

Generální ředitel televize Z1 Zdeněk Šámal

FOTO: Archív, Právo

Předloni na podzim televize propustila dvě třetiny zaměstnanců a omezila vysílání. O víkendu například vysílala pouze reprízy.

Rozhodnutí o ukončení vysílání je ale překvapivé, protože televize plánovala další investice. Od února měl na post šéfredaktora zpravodajství Z1 nastoupit dosavadní šéf zpravodajství ČT 24 Michal Petrov.