Hlavní obsah

Lidem kolem řek a přehrad znovu hrozí vodní skútry

Právo, Jiří Novotný

Stát chce vzít obcím právo veta při schvalování plavebních drah pro provoz vodních skútrů. Jak už Právo informovalo, ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) v nejbližší době předloží vládě návrh novely zákona, podle nějž bude o trasách pro vodní skútry rozhodovat pouze státní plavební úřad.

Foto: Profimedia.cz

Článek

„Jsme rádi, že Bárta teď Slamečkovu novelu vytáhl ze šuplíku a oprášil. Doufáme, že bude konečně schválena a začne platit ještě letos,“ řekl včera Právu předseda České sportovní asociace vodních skútrů Miroslav Dražil.

Podle Roberta Drdy z Občanského sdružení Kolínsko je ale novela zásadním průlomem do dosavadní praxe. „Ministerstvo dopravy tak zřejmě podlehlo tlaku majitelů vodních skútrů a odebírá obcím možnost rozhodnout, jestli v jejich katastru budou či nebudou provozovány nebezpečné a hlučné skútry,“ kritizuje přístup Bártova ministerstva Drda.

Podle novely mohou sice dotčené obce i nadále podávat vůči trasám pro skútry písemné námitky, ale jenom na plavebním úřadu bude, jestli je vyslyší. Ministerstvo dopravy (MD) tedy ustoupilo nátlaku asociace skútrařů. Hájí se tím, že obce jsou na vydávání povolení příliš skoupé a v drtivé většině případů souhlas neudělily, a to ani u již dříve existujících ploch.

Skútry se budou moci prohánět téměř všude

Nynější změna legislativy v praxi umožní, aby se vodní skútry proháněly téměř všude, kde to nenaruší životní prostředí a neohrozí bezpečnost provozu na řece. Dosavadní klid lidí odpočívajících o víkendech kolem řek tím na hodně místech skončí.

Od 1. ledna 2009 podmínky pro vodní skútry určuje dosud platná novela zákona o vnitrozemské plavbě, která umožňuje jízdu skútrů po celý rok, ale pouze tam, kde to povolí příslušné obce. Bez jejich písemného souhlasu nesmí plavební úřad vodní plochu pro provoz vodních skútrů vymezit.

„Naše asociace má 250 registrovaných členů. Mezi naše nejoblíbenější místa patřilo dříve Vrané a úsek Vltavy pod pražskými Bohnicemi. Loni ale už skútry nesměly ani tam. Zlikvidovány byly i dráhy, které jsme si vybudovali za naše peníze. Kluci a holky tedy museli cestovat až do Drážďan nebo v Česku jezdit kdekoli bez ohledu na zákaz. Jen loni v létě jim bylo uděleno kolem padesáti pokut,“ informoval Dražil.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám