"Za loňský rok byla tato cesta vyhodnocena jako nejtragičtější úsek v kraji. Jedná se o čtyřpruhou silnici, která je směrově nerozdělená a dochází zde často ke střetu vozidel, ať už k bočnímu nebo čelnímu. Na tomto místě došlo k nejvíce dopravním nehodám s absolutními následky na životě a na zdraví. Loni se zde stalo sedm nehod, při kterých zemřeli čtyři lidé," řekl šéf krajské dopravní policie Pavel Novák.

I proto policisté žádají ředitelství silnic a dálnic o umístění zábran jako jsou lanová či klasická svodidla. Studii sice správci silnic zpracovali již před několika lety, opatření se však motoristé zřejmě v nejbližší době nedočkají.

Svodidla se montovat nebudou kvůli chystaným opravám

"O tom problému víme a projednáváme ho. Tato část silnice však bude v nejbližší době vyžadovat opravy mostů a povrchu vozovky. Kdyby jsme tam svodidla nainstalovali, nastal by problém při převedení dopravy do vedlejšího pruhu. Dvě nákladní auta se tam vedle sebe nevejdou a krajnice jsou stržené," řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Doplnila však, že konečné rozhodnutí v této otázce ještě nepadlo.

Policisté však kvůli častým nehodám na tomto úseku již posílili alespoň hlídky. "Nebudeme do té doby čekat. Zvýšili jsme dohled v této oblasti, posilujeme ho i o další vozidla, například o vozidlo Volkswagen Passat, které je cíleně využíváno a do této nehodové lokality zasíláno. Děláme i další společné akce, ať už s vojenskou policií, celníky či s cizineckou policií," doplnil vedoucí krajské dopravní policie.

Svým životem na této cestě zaplatil například v květnu loňského roku řidič osobního auta, který nepřežil střet s nákladním vozidlem. Loni na silnicích Olomouckého kraje zemřelo celkem 45 lidí. Je to o šest méně než v předchozím roce. Značnou roli přitom při nehodách hrál i alkohol, který má na svědomí deset obětí. Podle statistik se v regionu loni havarovalo méně. Celkem policisté zaznamenali 4156 nehod, což je o 251 méně než v roce 2009.