Hlavní obsah

Na nejsilnější motocykly až od 24 let, navrhuje ministerstvo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ministerstvo dopravy připravuje návrh novely zákona, který posune věkovou hranici nutnou k řízení nejsilnějších motocyklů na 24 let. Informovala o tom v úterý Česká televize (ČT). Novela zvyšuje věkovou hranici i ve slabších kategoriích.

Článek

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů.

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů.

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů. "Mladá věková skupina řidičů je nejvíce riziková z hlediska chování a z hlediska nehod," zdůvodnil zvýšení věkové hranice mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů. "Mladá věková skupina řidičů je nejvíce riziková z hlediska chování a z hlediska nehod," zdůvodnil zvýšení věkové hranice mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů. "Mladá věková skupina řidičů je nejvíce riziková z hlediska chování a z hlediska nehod," zdůvodnil zvýšení věkové hranice mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Nejsilnější jednostopé motocykly mohou v současné době řídit i jednadvacetiletí motocyklisté, podle připravované novely budou muset být o tři roky starší. O tři roky se zvýší také věková hranice pro řízení motocyklu s motorem o objemu do půl litru, budou je moci řídit lidé od 21 let. S nejslabšími stroji s motorem o objemu do 125 ccm bude možné jezdit od 17 let oproti současným 16.

Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů. "Mladá věková skupina řidičů je nejvíce riziková z hlediska chování a z hlediska nehod," zdůvodnil zvýšení věkové hranice mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Nejsilnější jednostopé motocykly mohou v současné době řídit i jednadvacetiletí motocyklisté, podle připravované novely budou muset být o tři roky starší. O tři roky se zvýší také věková hranice pro řízení motocyklu s motorem o objemu do půl litru, budou je moci řídit lidé od 21 let. S nejslabšími stroji s motorem o objemu do 125 ccm bude možné jezdit od 17 let oproti současným 16.

Dopravní odborníci nejsou z úmyslu ministerstva nadšeni, obávají se, že zvýšení věkové hranice ničemu nepomůže, uvedla ČT. "Jednadvacet let je hranice, která je rozumná, která je střízlivá a kdy by ti lidé už měli mít rozum," uvedl mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota. Podle statistiky nejčastěji neumírají nejmladší motorkáři, ale ti ve věku 25 až 30 let, kterých se změna nedotkne.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám