Podle některých odborníků to ale nemá velký smysl, protože nejčastěji umírají motorkáři o něco starší. Od začátku roku zemřelo na českých silnicích už 80 řidičů motocyklů.

"Mladá věková skupina řidičů je nejvíce riziková z hlediska chování a z hlediska nehod," zdůvodnil zvýšení věkové hranice mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Nejsilnější jednostopé motocykly mohou v současné době řídit i jednadvacetiletí motocyklisté, podle připravované novely budou muset být o tři roky starší. O tři roky se zvýší také věková hranice pro řízení motocyklu s motorem o objemu do půl litru, budou je moci řídit lidé od 21 let. S nejslabšími stroji s motorem o objemu do 125 ccm bude možné jezdit od 17 let oproti současným 16.

Dopravní odborníci nejsou z úmyslu ministerstva nadšeni, obávají se, že zvýšení věkové hranice ničemu nepomůže, uvedla ČT. "Jednadvacet let je hranice, která je rozumná, která je střízlivá a kdy by ti lidé už měli mít rozum," uvedl mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota. Podle statistiky nejčastěji neumírají nejmladší motorkáři, ale ti ve věku 25 až 30 let, kterých se změna nedotkne.