„Já se domnívám, že to je lehké. Ukázal jsem čtyři způsoby: obyčejným klíčem, normálním mobilním telefonem, padesátikorunou nebo jakoukoli mincí a prstem ruky,“ řekl Dvořák. „Všemi těmi způsoby bez použití větší síly jde to tlačítko rozbít,“ uvedl ředitel DP.

Na údajně nerozbitné krycí sklíčko hlásiče si stěžovali před dvěma týdny svědci tragické události, kteří se snažili zabránit v sebevraždě mladé ženě, která skočila do kolejiště ve stanici Můstek na lince A.

"Bylo tam hodně cestujících a jen dvě, mladá dívka a starší paní, si klekly na kraj perónu za bílý pás a natahovaly ruce směrem k dívce v kolejišti a křičely na ni, ať jde zpátky, ať to nedělá. Všichni ostatní přihlíželi. A taky jedna mladá holka se snažila rozbít SOS hlásič," popsala Novinkám dramatickou situaci svědkyně. [celá zpráva]

Tlačítko nouzového zastavení vlaku v pražském metru

Tlačítko nouzového zastavení vlaku v pražském metru

FOTO: Luděk Fiala, Novinky

„Pokud moje paměť sahá a pokud jsem se ptal kolegů, stalo se poprvé, že by sklíčko nešlo rozbít,“ řekl Dvořák s tím, že dopravní podnik se naopak každý týden potýká s vandaly nebo opilci, kteří sklíčka ničí.

Tlačítko zastaví vlak bez zásahu strojvedoucího

Krytky tlačítek nouzového zastavení vlaku jsou vyrobeny z čirého skla o tloušťce maximálně 2 mm, které se řeže do kruhu o průměru 90 mm. Sklíčko je naříznuto do kříže pro usnadnění rozbití. Ročně dopravní podnik eviduje mezi 110 až 170 případy rozbití krycího sklíčka, většinou neoprávněného.

Tlačítko nouzového zastavení vlaku automaticky zastaví soupravu blížící se do stanice bez zásahu strojvedoucího. Dvořák připomněl, že bezpečnostní tlačítka nejsou v podzemních drahách evropských metropolí standardním vybavením.