„Vyslali jsme hlídku, aby věc na místě vyřešila,“ řekl Právu mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

Policisté kamión odstavili a zkontrolovali. K vytvoření obrovských kolon stačila kvůli poměrně hustému provozu půlhodina. „Systém je nastaven na vysokou bezpečnostní úroveň,“ uvedl Hulan.

Dálnice, která má přídomek největší dopravní stavby v republice, stála necelých 20 miliard korun. Celý okruh by měl mít po svém dokončení kolem 80 kilometrů, prozatím je hotovo 40 kilometrů.

Jihozápadní část okruhu spojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou dálnici D1.

Několik unikátů

Pyšní se hned několika unikáty. Její součástí je například 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá na D1.

Další chloubou okruhu je liniové řízení dopravy pomocí návěstí z dálničního dispečinku. Funguje v tunelech, na D1 i na D5. Má dopravu usměrnit při mimořádných událostech.