Na maketě je fotografie nevinně vypadajícího psa, který drží cedulku a tvrdí: „Sám po sobě neuklidím. Psí bobky patří do koše!“

„Už více jak polovina z tisícovky našich pejsků si našla s nadsázkou řečeno nového majitele. Prosebný výraz opuštěného psíka v parku zřejmě na některé občany zapůsobil natolik, že se rozhodli vzít si ho domů. I tento zájem potvrzuje, že kampaň je úspěšná a budeme v ní pokračovat. Do parků proto budeme makety pejsků postupně dál doplňovat," vysvětlil starosta městské části Pavel Horálek (ODS).

Radnice si slibuje, že kampaní by mohla domluvit alespoň desetině svévolných pejskařů a ušetřit tak statisíce korun. Celkové náklady na úklid psích exkrementů se přitom pohybují kolem 4,5 miliónu korun ročně.

„Zmizením psíků samozřejmě vzniká radnici určitá škoda, ale přesto to dokazuje velký zájem o tuto ojedinělou kampaň. Pokud bychom se chtěli škod vyvarovat úplně, tak to bychom pak nemohli rozmisťovat nové lavičky, protože je vandalové ničí, dávat na hřiště nové branky, protože z nich mizí sítě a ani vysazovat nové stromky, protože i ty se ztrácejí," doplnil Horálek.