"České dráhy nejsou zrovna vzorem přesnosti, že pane kolego," obrátil se ministr na náměstka ředitele Českých drah Michala Nebeského. "Ale drží se v západoevropském standardu," kontroval náměstek.

Nebeský se dočkal zastání u ředitele Správy železniční dopravní cesty Jana Komárka. Správa železnic totiž kvůli stavebním pracím často stojí za zpožděním vlaků. "Když nebudou peníze, nebudeme stavět a oni nebudou mít zpoždění," připomněl Komárek akutní nedostatek peněz na dopravní stavby.

Když přišla řeč na úspory, vyzkoušel si Bárta ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka. "Pane řediteli, kolik zaměstnáváte dělníků?" Brunclík nezaváhal a uvedl číslo 700. "Tak těch já si hluboce vážím, ŘSD nejsou jen bílé límečky," reagoval ministr. Dodal ale, že podle něj jde stavět výrazně levněji, než za kolik staví ŘSD nyní.

Při průjezdu Ústím nad Orlicí si Bárta nechal od šéfa Státního fondu dopravní infrastruktury a exministra Gustava Slamečky vysvětlit problémy s místní historickou budovou nádraží. Stát ji označil za nepotřebnou, neboť stojí uprostřed kolejiště a nevyhovuje potřebám koridorové trati. Místní se naopak nechtějí se zbouráním budovy smířit. "A oprávněně, to je nádherné," poznamenal Bárta, když ho Slamečka přesvědčoval o výhodnosti demolice.

Tunely nestavíme

Místní nechtějí budovu převzít a žádají stát, aby ji opravil za své peníze a postavil k ní přístupový tunel. "Tak to ne, tunely nestavíme, stavíme jen transparentně na povrchu," zažertoval Bárta.

S vážnou tváří pak ředitele ujistil, že pokud budou šetřit podle jeho pokynů a aktivně spolupracovat, nemusejí se o místa bát. V opačném případě prý je připraven postupovat "velmi radikálně".

Nakonec se ministr přiznal k tomu, že vlaky občas používá, neboť je pro některé cesty považuje za výhodnější než automobil.