„My chceme, abychom byli v kontaktu s našimi přáteli, voliči po celé volební období,“ řekl při křtu úřadující šéf soc. dem. Bohuslav Sobotka. Na akci se připíjelo sektem a porcoval se dort se sladkou klávesnicí.

Podle místopředsedy ČSSD Lubomíra Zaorálka by se měla jeho strana stát také hnutím. „Soc. dem. nesmí být izolovanou stranou,“ míní Zaorálek, podle kterého po květnových volbách nemá ČSSD přirozeného spojence. „Jsme v parlamentu tak nějak sami,“ posteskl si.

Volební manažer ČSSD Jan Hamáček pak vyhlásil soutěž o exkurzi do Evropského parlamentu. Vyhraje ten, kdo natočí nejlepší videoklip na téma „Jak já vidím volby“. Některá z videí by soc. dem. ráda využila ve volební kampani.

Soutěž o předplatné Paroubkova časopisu

V rámci bonusového programu se dá dvacet bodů získat za uhrazení ročního předplatného časopisu Trend, který vede exšéf strany Jiří Paroubek, stejně je „honorováno“ roční předplatné Literárních novin. Pomoc při předvolební kampani, akci či mítinku ČSSD je oceněna čtyřmi body za každý odpracovaný den.

Odměnou za získané body je například stáž v poslaneckém klubu ČSSD, či v Lidovém domě, den s členem vedení strany, účast na zasedání stínové vlády ČSSD nebo třeba možnost prohlídky stranické centrály.

Zájem není veliký

Zájem o přátelství s ČSSD ovšem zatím není nikterak masivní. Ačkoliv web už běží několik týdnů, z celé republiky se ke včerejšímu odpoledni zaregistrovalo 732 lidí. Nejvíce, 125, v Praze, nejméně pak v Karlovarském kraji - 17. Sobotka doufá, že brzy dojde k překročení symbolické tisícovky a v budoucnosti bude více sympatizantů, než členů ČSSD. Těch je 22 tisíc.

Projekt Přátelé soc. dem. není zcela novou povolební aktivitou. Webová stránka mojescodem.cz byla zaregistrována už za Paroubkovy éry, letos v únoru. Tehdy ústřední koordinátor projektu Petr Šelepa informoval na webu brněnských Mladých soc. dem. o tom, že má aktivita „slušně rozpracované pozadí“.