Hlavní obsah

Řidiči na D8 šetří tlumiče, jízdou odstavným pruhem riskují horší škody i pokutu

Novinky, jim

Na 17. kilometru teplické dálnice D8 se objevily u mostu přes Vltavu napříč jízdními pruhy železné pláty, které dočasně mají chránit automobily před poškozenými dilatačními spárami. Železná deska ale spíše připomíná retardér a řidiči, kteří úsek znají, ji s přibrzděním objíždějí v odstavném pruhu, kam už pláty nesahají. Porušují tím ale pravidla silničního provozu a hrozí jim pokuty.

Článek

„Tato deska je provizorním opatřením, které zde chrání přejezd přes dilatační spáry, které jsou téměř v havarijním stavu,“ vysvětlila Novinkám mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Mnozí řidiči, kteří tudy jezdí častěji, však ze šetrnosti k tlumičům svých automobilů, objíždějí příčnou desku přes spáry odstavným pruhem. Poškozené spáry by však mohly uškodit jejich vozům mnohem více, a navíc riskují pokutu.

Podle Vápeníkové totiž ŘSD pokrylo poškozené spáry deskou, protože se lamely dilatace mohly i otevřít a při jejich přejetí vozidlo vážně poškodit.

Bezdůvodné vyjetí z jízdního pruhu do odstavného bez toho, že by tam byla svedena doprava, může také policie vyhodnotit jako přestupek a udělit pokutu na místě v hodnotě dvou tisíc korun, ve správním řízení pak od 1 500 do 2 500 korun.

"Jenže ty tlumiče nám řidičům nikdo nezaplatí, jezdím přes to místo dvakrát až čtyřikrát denně, a i při dodržení snížené rychlosti je to v té šedesátce taková rána, že jezdím odstavným pruhem také. Raději risknu tisícovku pokuty než dvacítku za generálku přední nápravy. A na ŘSD bych určitě nic nevysoudil," uvedl v diskuzi pod článkem Martin Ševčík z Roudnice nad Labem.

Vápeníková Novinkám sdělila, že současná situace na mostu se může táhnout po celou dobu prázdnin nebo i déle. „V současné době se zpracovává projektové řešení s tím, že bychom chtěli mít během srpna, září vysoutěženého dodavatele stavby, a ještě letos by mělo dojít k opravě těchto kritických míst,“ uzavřela mluvčí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám