Hlavní obsah

ČSSD přiznala, že utratila za volby 300 miliónů korun

Právo, jov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

ČSSD v pátek prozradila, kolik utratila za volební kampaň do Sněmovny. Podle úřadujícího předsedy Bohuslava Sobotky stála soc. dem. kampaň celkově zhruba 300 miliónů korun. Sobotka přiznal, že ČSSD nyní bude muset šetřit. Například na sjezdu, který strana uspořádá 18.-19. března příštího roku. Termín definitivně potvrdí širší vedení, které zasedne v sobotu.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka (vlevo) s Lubomírem Zaorálkem a Janem Hamáčkem

Článek

Sobotka uvedl, že skutečná částka se teprve upřesňuje. Poskytl ale hrubá čísla. Loňská polovina kampaně před zrušeným podzimním termínem hlasování o složení Sněmovny přišla podle Sobotky na zhruba 100 miliónů korun.

Letošní „druhá fáze“ voleb pak stála stranickou kasu asi 200 miliónů korun. Úřadující předseda přitom ujistil, že soc. dem. svou hospodářskou situaci zvládne a všechny faktury za volby uhradí.

Odcházející předseda strany Jiří Paroubek dosud mluvil o nákladech 200 miliónů korun. Strana si většinu peněz půjčila. Na odměnách za volební výsledek ale nedostane tolik, kolik předpokládala. Letos to bude 176 miliónů. [celá zpráva]

Sjezd bude v řádném termínu

Předsednictvo soc. dem. také navrhlo konání řádného stranického sjezdu ve dnech 18. až 19. března 2011 v Brně. Návrh ještě musí v sobotu definitivně posvětit stranický ústřední výkonný výbor. Snahy udělat mimořádný sjezd na podzim ale zřejmě vyjdou naprázdno.

Na brněnském sjezdu by se podle Sobotky mělo sjet 589 delegátů s hlasem rozhodujícím, ti zvolí nové vedení. „Cílem tohoto sjezdu by měla být volba nového vedení ČSSD,“ uvedl Sobotka s tím, že se plánuje i změna stranických stanov. I na sjezdu bude muset ČSSD kvůli finanční situaci šetřit. „Určitě tento sjezd bude úspornější,“ přiznal Sobotka.

Hamáček je volebním manažerem

Předsednictvo ČSSD také schválilo poslance Jana Hamáčka do funkce stranického manažera pro podzimní komunální a senátní volby. Hamáček řekl Právu, že jeho hlavním cílem v pozici volebního manažera bude získat pro ČSSD zpět důvěru voličů. Strana by podle něj měla provést sebereflexi.

Chce, aby ČSSD měla v Senátu po podzimních volbách většinu a také posílila svou pozici v hlavním městě. „Pro mne je to každopádně velká výzva. Podzimní senátní a komunální volby jsou nesmírně důležité, máme v nich příležitost napravit květnový výsledek. Kladu si za cíl přesvědčit voliče, že jsme se z výsledku voleb poučili,“ sdělil Hamáček s tím, že i kampaň bude skromnější.

Reklama

Výběr článků

Načítám