Celkově vložila ČSSD podle společnosti Newton Media do reklamy 263 146 947 korun, to je 54 procenta celkové inzerce osmi sledovaných stran. ODS utratila 162 708 513 korun, tedy zhruba o 100 milionů korun méně než ČSSD. „Třetí největší díl z reklamního koláče si ukrojily Věci veřejné s investovanou částkou 38 506 588 korun,“ informovala společnost.

Kolik utratily strany za reklamu (v mil. Kč)
ČSSD263,15
ODS162,71
KSČM4,01
TOP 097,13
VV38,51
KDU-ČSL1
SZ1,18
SPO-Z15,5
Zdroj: Newton Media

Strana práv občanů - zemanovci vydala na svou propagaci 15 497 812 korun, nejvíce prostředků směřovala do tiskové reklamy. TOP 09 utratila 7 134 862 korun, ze tří čtvrtin za venkovní reklamu. KSČM vyčlenila na reklamní účely částku 4 008 004 korun, z nichž 97 procent směřovalo do tištěných titulů.

Především na inzerci v tisku vsadila i Strana zelených, kdy zde investovala 89 procent z celkových 1 182 332 korun vynaložených na předvolební reklamu. KDU-ČSL s útratou 1 000 274 korun zvolila podobnou taktiku jako TOP 09, když výrazně upřednostnila venkovní reklamu před tiskovou.

Dvě velké strany měly 60 procent prostoru

Pokud jde o neplacenou, tedy spontánní publicitu, vede podle Newton Media ODS. Společně s ČSSD přitom obsadila téměř 60 procentní podíl na souhrnné medializaci všech osmi stran. „Občanští demokraté však poutali zájem médií přece jen více, když ve spontánní publicitě předčili ČSSD o osm procent,“ konstatovala společnost Newton Media.

Prudký vzestup publicity zaznamenaly Věci veřejné. „Jejich dubnový počet příspěvků byl o 536 procent vyšší než v lednu. Takto strmý vzestup nenastal u žádné z ostatních sledovaných stran,“ konstatovala společnost Newton Media.