Informoval o tom týdeník Sedmička. Martin Červenka umístil v lednu na palubovku za čelní sklo tramvaje na lince 2 šálu s nápisem Dělnické strany. To pobouřilo některé cestující, kteří průkaznou fotografii rozeslali médiím. V reakci na to generální ředitel DPP Martin Dvořák přislíbil, že řidiče okamžitě propustí.

Atmosféra kolem Dělnické strany tou dobou houstla, Nejvyšší správní soud totiž zrovna projednával její legitimitu. O měsíc později nařídil její konec, protože spolupracovala s extremistickými hnutími.

„Řidiče jsme nepropustili, strhli jsme mu jen lednové prémie. Rozhodlo především to, že za celých deset let, co u nás působí, neměl jediný kázeňský prohřešek,“ řekl Sedmičce personální ředitel dopravního podniku Tomáš Petana.

DPP se bál soudního fiaska

Červenka se nedlouho poté, co jej chtěl DPP propustit, spojil se svým právním zástupcem. Podle všeho byl připraven s podnikem vést spor a jeho šance zvítězit nebyly malé, což si uvědomil i DPP.

Dopravní podnik chtěl původně Červenku propustit na základě paragrafu Zákoníku práce, podle nějž nemůže zaměstnanec použít výrobního prostředku zaměstnavatele pro svou osobní potřebu.

„Po konzultacích s právníky jsme došli k tomu, že by dopravní podnik případný právní spor prohrál,“ citoval list Kryštofa Veselku, předsedu Základní organizace odborového svazu Dopravního podniku – elektrických drah.

Odborová organizace se nakonec shodla s vedením společnosti na kompromisním řešení sporu bez „další zbytečné medializace“.