Sám Hojdar se domnívá, že za touto kauzou nestojí soukromé bezpečnostní agentury a argumentuje tím, že jeho služební auto je vždy v garáži, buď v Poslanecké sněmovně, anebo u něj doma v Mostě.

Hojdar už dříve tvrdil, že je sledován Bezpečnostní informační službou (BIS) a jako doklad předložil poznávací značky čtrnácti vozů, které se v jeho blízkosti pohybovaly. Dvě z nich patřily BIS. Její šéf Jiří Lang poslancům zkraje října sdělil, že zmíněné vozy neměly za úkol sledovat poslance Hojdara.

"Ředitel Lang donesl materiály, které mě opravňují tvrdit, že dvě vozidla z Hojdarova seznamu byla označena jako vozy BIS. S největší pravděpodobností tato dvě vozidla nesledovala poslance Hojdara," řekl po říjnovém jednání komise její předseda Jan Klas (ODS). "Podle kolegy Hojdara tyto věci probíhaly hlavně v Mostě. Měl jsem možnost v dokumentaci listovat. Jízda, která by pro mě byla z tohoto hlediska rozhodující, tedy jízda Praha-Most, tam nebyla," dodal.

BIS dává od odposlechu ruce pryč

BIS nemá s pondělním případem nic společného, sdělil její ředitel Jiří Lang předsedovi sněmovní komise pro kontrolu této služby Janu Klasovi (ODS). Klas dále ČTK řekl, že dostane-li jeho komise podnět, bude se věcí zabývat. Bez dalších podrobností dodal, že odposlech, který policie našla v Hojdarově voze, je kvalitnější, než jaký poslanec objevil již dříve ve své severočeské kanceláři.