Podle Tomana se od doby, kdy se cyklostezka naplánovala, do doby vyhlášení tendru na výstavbu ceny oceli zvedly tak, že nejnižší nabídka v soutěži byla o více než 20 miliónů korun vyšší.

"Více než 90 procent nákladů připadlo na 212 metrů dlouhý cyklistický most s rampou pod Harfou, na další tři nové mosty v náspu vlečky (bývalých kolejích pozn. red.), na dva obnovené a pro cyklisty upravené železniční mosty a na terénní úpravu a na odvodnění sjezdu u Hořejšího rybníka," uvedl Toman. Samotná komunikace stála podle něho jen asi tři miliony korun za kilometr. [celá zpráva]

Metropole na cyklostezku získala 82 miliónů korun z evropských fondů, zbytek platila ze svého.

Jinudy to nešlo a lepší už to nebude

Podle předsedy komise městské rady pro cyklistickou dopravu Pavla Poláka nebylo možné tříkilometrový úsek cyklostezky vést po jiné trase. Nabízelo se sice vedení biokoridorem Rokytky, tam by ale město narazilo na ochránce přírody. Další možností byla trasa po frekventované Poděbradské ulici. "Tam jde ale cyklistům o život," poznamenal Polák. Proto se prý stezka v trase po někdejších železničních kolejích jevila jako nevhodnější.

Podle Poláka v metropoli ubývá možností pro levné budování cyklostezek. "Musíme už sahat po dražších řešeních," konstatoval. Nákladná řešení si podle něj v budoucnu vyžádá například řešení průjezdu Vyšehradským tunelem. Zatím není jasné, kudy by stezka mohla vést. Už dříve se uvažovalo o zavěšené lávce, podle Poláka je možností také protažení náplavky.

Vysočanská cyklostezka je jednou z páteřních tras pražských cyklotras, propojuje centrum metropole s východem. I když je již dostavěná a cyklisté ji již využívají, zatím není zkolaudována. Dodělat se ještě musí poslední terénní práce, dokončení oddálila zima.